Witaj,
Gościu!

Porady na aktualny stan - reakcja alergiczna

Dodano 2 miesiące temu przez Wonsky edytowany 2 miesiące temu

Witam.

Nie jest to mój pierwszy tatuaż ale pierwszy problematyczny. Tatuaz smarowany maścią bepanthen co spowodowało alergię (konsultacja z dermatologiem). Wiem, że będzie do poprawy ale czy ktoś miał już taki problem?

Robiony był w zeszłą środę, dzień "po" był standardowy, większa opuchlizna i lekki ból.

Drugi dzień już gorszy. Rano temperatura 38,8, opuchlizna na całej ręce (wraz z dlonia) i ból taki, ze ruszać się nie mogłem. Następnej nocy zrobiły się strupy na całości, a wieczorem tego dnia zaczęła zbierać się ropa, więc duża ich część poodpadała samoistnie przez noc.

Dzisiaj, czyli 5 dzień od wykonania i 2 dzień na lekach (tabsy na alergię, antybiotyk, maść) i wygląda tak jak na zdjęciu. Maść powoduje powrót ropy i odpadanie strupow, więc stosuje ją tylko na skórę wokół tatuażu - uśmieża ból i łagodzi opuchlizne.

Dodam, ze rękę muszę trzymać do góry, powiedzmy powyżej serca, bo jak opuszczam niżej to dretwieje i ból jest taki, ze chyba lepiej ja odciąć 😉

Ma ktoś porady co dalej robić i jak próbować dbać aby zachowało się jak najwięcej tuszu? Ewentualnie inne porady.

Pozdrawiam.

Dodano 2 miesiące temu przez macur14 edytowany 2 miesiące temu

Wow powiem ci, że hardkor, sam mam 4 tatuaże i wszystkie smarowałem bepathenem, a dodam, że jestem astmatykiem i uczulony jestem dodatkowo na całe multum rzeczy i nic takiego u mnie nie miało miejsca...

Chciałbym ci coś doradzić, ale pierwszy raz się spotykam z tak ostrą reakcją na jakiś środek do tatuażu. Myślę, że najlepiej jest stosować się po prostu do zaleceń lekarza, bo, tak czy siak, całość będzie do poprawy.

A co cię skłoniło do zmiany środka do tatuażu? Skoro to nie twój pierwszy to pewnie z czegoś innego korzystałeś. Jeszcze mam pytanie samej wizyty u dermatologa, polecił może jakie badania dobrze jest wykonać, żeby sprawdzić czy ma się uczulenie na coś obecnego w lekach, maściach itp?

Trzymaj się tam mocno, bo teraz będzie to dla ciebie test jak chuj.

Dodano 2 miesiące temu przez Wonsky

Wcześniej zastosowałem Altabactin (z neomycyna) i działał znakomicie. Tym razem go zabrakło (apteki to teraz miejsce mało dostępne) ale miałem pod ręką właśnie Bepanthen, który jest bardzo polecany na pielęgnację.

Lekarz stwierdził, ze miał już kilka takich przypadków po tej maści 🤔 badań nie zalecił tylko kroki do powrotu " do normy".

Jest test bo ból jest niesamowity, a to już 3 dni tak trzyma. Wazne, ze opuchlizna zeszła i jakoś mogę funkcjonować.

Dzięki, za odpowiedź. Zobaczę jak to się zakończy.

Dodano 2 miesiące temu przez Wonsky

Tak wyglądało około 30 min po nałożeniu Bepanthenu

Dodano 2 miesiące temu przez macur14

Ajajajaj powiem ci, że aż mnie boli gdy na to patrzę, mam nadzieję tylko, że się nie zrazisz do tatuaży, bo szkoda by było!

Dodano 2 miesiące temu przez Tattoo Freak

Szczerze Ci współczuję, teraz problemem nie jest działa która będzie do poprawki tylko twój powrót do zdrowia czego Ci życzę. Stosuj się do zaleceń lekarza to jedyna słuszna opcja. Ja od jakiegoś czasu stosuje easy tattoo, bo miałem problemy z alantanem. Dokładniej mówiąc stosowalem go wiele razy, aż pewnego razu po 1 dniu stosowania zaczęły mi się pojawiać małe chrostki, okazało się że to lekka reakcja alergiczna, i po głębszym zbadaniu sprawy okazało się że producent kilka miesięcy wcześnie zmienił coś w składzie alantanu i osób które po tym okresie miały z nim problemy jest więcej

Dodaj odpowiedź

Chciałbyś odpowiedzieć na ten temat? Zaloguj się